Har du spørsmål om Motiview kan du kanskje finne svarene i en av videoene under, eller i FAQ (ofte stilte spørsmål)

 

Slik legger du inn syklister for registrering.


Slik oppretter du et videoønske
i Motiview.

Motiview fra A til Å. Slik kobler dere til,
og bruker Motiview.


Ta en titt her om du trenger inspirasjon.

 

Vanlig stilte spørsmål

Hva koster det å ringe Motitech?
Vårt hovednummer (+47 40 44 88 33) koster vanlig telefontakst å ringe til så lenge man ringer fra Norge.

Hvorfor står det XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXX når jeg åpner motiview?
Første gang man åpner motiview spør programmet om en lisenskode. Denne er normalt tastet inn allerede når PCen installeres hos Motitech og skal ikke være nødvendig å taste inn igjen. Men det finnes et unntat, og det er når motiview-programmet tror PCen er koblet til internett uten at den egentlig er det. Løsningen er ofte å lukke motiview (trykk X øverst til høyre) og deretter sørge for at man er koblet til nettet før man starter opp motiview igjen. Hvis ikke dette løser problemet kan du prøve å restarte PCen, sørge for at PCen er koblet til internett og deretter åpne motiview. Dette løser i de aller fleste tilfeller problemet. Ikke nøl med å ta kontakt på telefon: +47 40 44 88 33 hvis du har spørsmålet rundt dette.


Hvordan bestiller man nye filmer til motiview?
Antall filmer som skal produseres varierer. Det beste er å ta kontakt med den som har bestilt motiview for å høre hvor mange filmer dere kan bestille pr. år. Når filmene skal bestilles må man først registrere en person som har bestillingsrettigheter for institusjonen du representerer. Denne tilgangen bestilles hos oss ved å sende en e-post til post@motitech.no og be tilgang til filmbestilling. Når dette aktiveres i vårt system vil vedkommende få en lenke på e-post og vil deretter kunne opprette et passord.
Deretter vil man kunne logge seg inn på motiview.no og opprette nye ruter som kan sendes inn til oss som filmønsker. Les mer om dette i brukerveiledningen.


Hvor finner jeg brukerveiledningen til motiview?
Vanligvis har vi installert brukerveiledningen på PCen vi har sendt og du vil finne en lenke til den på skrivebordet. Hvis dette ikke er tilfelle kan du laste ned brukerveiledningen på norsk her. Engelsk versjon finner du her

Noen ganger endrer rekkefølgen på sangene seg fra gang til gang. Hvorfor skjer det?
Dette skjer automatisk én gang i måneden og har å gjøre med musikklisensen vår.


Hvorfor er det noen ganger lange pauser uten musikk?
Dette har å gjøre med musikklisensen vår, som tilsier at vi maksimalt kan spille av musikk på 70% av videoens totale lengde.


Hvordan kan jeg registrere syklister og hente ut statistikk fra treningsøktene?
Du kan gjøre begge deler i motiview.no, men for å få tilgang må du først bli registrert med en e-postadresse og selv sette et passord. Send oss din e-postadresse så legger vi deg inn. Du vil deretter få en e-post med mer informasjon.


Hvordan kan jeg hente ut statistikk fra syklister som sykler på andre steder enn den institusjonen du jobber på?
Slik type statistikk kan kun hentes ut fra dem som har innlogging på motiview.no for den aktuelle institusjonen.


Når er neste sykkel-VM for motiview-syklister og hvordan kan man bli med som deltaker?
Sykkel-VM i 2019 arrangeres i september. Alle som sykler i denne perioden og får treningsdataene registrert er med i konkurransen.